jkb

Alla inlägg under december 2013

Av Jenny Katarina Boquist - 1 december 2013 13:00

Tvivel blandat med förhoppning på rosa sockervadd; är du den jag väntat på? Jag är redan kär i dina ord, men behöver känna och lukta på din kropp. Tiden mellan nu och då är så ofantligt lång. Envisa dagar och vakna nätter, dämpar min otåliga väntan. Jag vill vara sval och neutral, men pirriga känslor gömmer sig bakom kontroll. Jag läser dig; du läser mig; och vi tror att vi förstår. Du skrev att du tänker på mig, ibland, men jag har inte skrivit att jag också tänker på dig, ibland. Eller ganska ofta faktiskt. Mer än jag egentligen vill. För jag ska ju vara sval och så jättejävligt neutral! Bakom min yta av oberördhet, brinner förhoppningen om dig. Men jag släcker elden om och om igen med tvivlet på att någon som du är för bra för att vara sann. Finns du? Är du en kropp av sanning bakom orden? Jag vill lyssna på förhoppningen men erfarenheten är alldeles för kall. 

 

 

Ord

Presentation


Ord och några visor
Av mig
Om mig
Med mig
Från mig
Ur mig
Punkt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Jag

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards