jkb

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2011

2011-10-08

Av Jenny Katarina Boquist - 8 oktober 2011 21:57




Nicklas säger att jag inte kan säga så.

Du kan inte bara gå fram till honom och

fråga om han vill knulla fattar du väl!

Men varför inte?

Det är ju bara det jag vill!

Men du älskar ju alla sa han.



Jag är så tacksam för alla mina känslor som känns.

Jag bär mitt hjärta utanpå kroppen och får inte komma in.

Mitt hjärta är för stort säger de.

Med tålamod och rädsla för att stanna upp åker jag mot

Stockholm igen.

Dude!Stockholm är jättenära och du,

jag tycker du är så jävla fin och schysst.

Jag vill dansa med dig,

prata Boyacioglu, Keats och musik.



Men jag släpper inte in.

Är det något du vill berätta för mig, frågar han?

Jag släpper inte in. Jag släpper inte in.

Musiken expanderar i min kropp



Jag kallade dig älskling.

Det kändes vanligt och fel men

när du ger det jag behöver,

fast egentligen vill ha från någon annan,

är det svårt att säga nej.

Och än en gång befinner jag mig i någon annans vilja.



I am a puppet and they are my masters.

Jag har gjort det så många gånger att

det känns lite grann som jag.

Jag hör mig säga sånt som jag inte tycker om

bara för någon annan gör det.

Någon som jag så önskar tyckte om mig.

Och jag tänker att om vi gillar samma så gillar han kanske mig.



Kan inte någon visa mig vägen med flygplansflaggor?

Självlysande,

blinkade och

omöjliga att missa.

Det skulle underlätta min förvirring i detta kaos kallat liv.



Jag skulle lika gärna kunnat vara död.

Men det gör riktigt jävla ont när det gör ont.

Livet känns.

Du känns.

Och allt träffar mig med en käftsmäll.

Jag flyr till skogen och gör ont ifred.



Nu har jag tappat den där lusten igen.

Med strössel under fötterna sprang jag hem igår.

Sprang ifrån det jag inte vågade möta

Vi var menade att vara mer än vänner du och jag och

det skrämde mig.



Jag får ångest när jag tittar på bilder från den tiden då

jag var familj.

Att jag kunde bli så jävla förlorad fattar jag inte och

jag får bara inte hamna där igen.

Kan jag vara två utan att förlora mig själv?



Du fick mig att lossna liksom.

Jag gick från höger till vänster på några sekunder och

allt som jag tidigare trodde på blev något annat.
Samtalen med dig fick mig att vandra mot mig själv.



Jag tyckte att jag såg dig idag.

Jag ser dig fan överallt och

du har också fina ögon skulle jag säga men

jag glömde liksom bort det.



Vi gick in i dödsriket men

jag känner att jag tar det där med dikten imorgon.

Det ligger alldeles för nära nu och skaver sår på mig.




Ord
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Katarina Boquist - 18 maj 2014 20:03


Det är märkligt, hur du fortfarande ställer krav på mig, att jag ska rätta mig efter dig. Det är aldrig: Vi kan väl ta hänsyn till varann. Men alltid: Det vore bra om min vilja bara försvann. Du vill ha kontroll, över mig. Men har d...

Av Jenny Katarina Boquist - 18 maj 2014 17:34


Invanda beteenden och fraser som kroppen gör utan mig. Roliga meningar som för alltid är förstörda pga dig. Ord som bara kommer som ett reflexslaget knä ur min mun, men när hjärnan fattar blir orden till sura uppstötningar. Jag vill inte säga...

Av Jenny Katarina Boquist - 4 maj 2014 20:40


  Jag har förlagt mitt hjärta. Det ser ut ungefär såhär:   fast ca knytnävsstort. Sist jag såg det var det väldigt trasigt och  i stort behov av service.   Det är rött och köttigt och blodigt och ja, sådär som hjärtan brukar va...

Av Jenny Katarina Boquist - 1 december 2013 13:00

Tvivel blandat med förhoppning på rosa sockervadd; är du den jag väntat på? Jag är redan kär i dina ord, men behöver känna och lukta på din kropp. Tiden mellan nu och då är så ofantligt lång. Envisa dagar och vakna nätter, dämpar min otåliga väntan. ...

Av Jenny Katarina Boquist - 25 september 2012 21:45


    Tankar jag inte vill tänka men tänker ändå. Av gammal vana finns du hos mig, varje morgon när jag vaknar. Vid varje andetag jag andas, känner jag doften av dig. Jag var lycklig då. Med dig. Din röst är mitt absoluta favoritljud. När du låg br...

Presentation


Ord och några visor
Av mig
Om mig
Med mig
Från mig
Ur mig
Punkt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Jag

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards