jkb

Direktlänk till inlägg 28 september 2011

Tomtar troll och älvor 2010-10-20

Av Jenny Katarina Boquist - 28 september 2011 10:04


Jag slår mig fri från det våld som så hårt har begränsat min
själ.

Jag letar mig tillbaka till mig själv och där finner jag
källan.

Sakta sakta tittar jag fram,

växer som ett barn till den jag en gång var,

till den jag alltid är.

Gardinerna som hängt framför min syn dras nu undan och jag
blickar ut på världen med mina använda ögon.

Hej, fan vad jag har saknat dig!

Min kropp rusar fram över staden,

tar på allt,

luktar på allt,

prövar allt.

Jag eliminerar det jag inte längre vill bära på.

Gömma, glömma, bort!

Du finns inte för mig mer, du finns inte där.

Den du visar skrämmer mig inte längre för nu ser jag vem du
egentligen är.

Inget finns kvar och ingenting någonsin fanns.

Och allt som vi så fullkomligt trodde på

det var aldrig sant.

Aldrig sant.

Jag går nu fri framåt i livet och

ut på landet till jorden, gräset och stenarna.

Där hör jag också hemma bland tomtar,troll och älvor.

Där kan jag känna, andas och se.

Sanningen vi är för varandra och alltid ska vara

för alltid och alltid

och aldrig mer.

Du och jag.



Ord
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Katarina Boquist - 18 maj 2014 20:03


Det är märkligt, hur du fortfarande ställer krav på mig, att jag ska rätta mig efter dig. Det är aldrig: Vi kan väl ta hänsyn till varann. Men alltid: Det vore bra om min vilja bara försvann. Du vill ha kontroll, över mig. Men har d...

Av Jenny Katarina Boquist - 18 maj 2014 17:34


Invanda beteenden och fraser som kroppen gör utan mig. Roliga meningar som för alltid är förstörda pga dig. Ord som bara kommer som ett reflexslaget knä ur min mun, men när hjärnan fattar blir orden till sura uppstötningar. Jag vill inte säga...

Av Jenny Katarina Boquist - 4 maj 2014 20:40


  Jag har förlagt mitt hjärta. Det ser ut ungefär såhär:   fast ca knytnävsstort. Sist jag såg det var det väldigt trasigt och  i stort behov av service.   Det är rött och köttigt och blodigt och ja, sådär som hjärtan brukar va...

Av Jenny Katarina Boquist - 1 december 2013 13:00

Tvivel blandat med förhoppning på rosa sockervadd; är du den jag väntat på? Jag är redan kär i dina ord, men behöver känna och lukta på din kropp. Tiden mellan nu och då är så ofantligt lång. Envisa dagar och vakna nätter, dämpar min otåliga väntan. ...

Av Jenny Katarina Boquist - 25 september 2012 21:45


    Tankar jag inte vill tänka men tänker ändå. Av gammal vana finns du hos mig, varje morgon när jag vaknar. Vid varje andetag jag andas, känner jag doften av dig. Jag var lycklig då. Med dig. Din röst är mitt absoluta favoritljud. När du låg br...

Skapa flashcards