jkb

Direktlänk till inlägg 25 september 2011

Hjärta och smärta 2010-12-31

Av Jenny Katarina Boquist - 25 september 2011 22:18


Ode to Keats


Jag vill inte låta bli att tänka på dig längre,

orkar inte längre göra motstånd.

Jag vill vara med dig nu,

ha dig nära,

ta på dig,

omfamna dig,

känna din andedräkt mot min hud.


Jag vill fläta in mina fingrar i dina fingrar,

vila mina ögon i dina ögon.


Stillhet oändlighet värme.


Jag vill bara ge efter och känna det jag känner,

ta det jag vill ha,

få det jag vill få,

vara där jag vill vara,

göra det jag vill göra

säga det jag vill säga,

höra det jag vill höra.

Nu, ge mig dig, nu!


Säg att du också vill ha mig,

säg att du också längtar,

säg att du också saknar.


Åh mr Keats
vad jag älskar dig!

Jag älskar dig som havet stormar,

jag älskar dig som vinden blåser,

jag älskar dig som solen strålar,

jag älskar dig som mig.


Åh John, om du bara låtit mig sörja för dig med mina stygn,

då hade vi kanske sett den där äppellunden genom vårt
sovrumsfönster och kunnat odla alla sorters blommor i vår trädgård.

Men du gick den där natten genom regn och kyla och

nu finns du inte mer.


Det finns inget stopp på dessa tårar.

Fort fort! alla världens sjöar till mina kanaler så att jag
inte torkar ut.


Ve ve denna trängtan!

Min kropp förgås av längtan,

den faller ner till aska och blåser bort.

Jag finns inte mer,

inte utan dig min älskade

Ord
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Katarina Boquist - 18 maj 2014 20:03


Det är märkligt, hur du fortfarande ställer krav på mig, att jag ska rätta mig efter dig. Det är aldrig: Vi kan väl ta hänsyn till varann. Men alltid: Det vore bra om min vilja bara försvann. Du vill ha kontroll, över mig. Men har d...

Av Jenny Katarina Boquist - 18 maj 2014 17:34


Invanda beteenden och fraser som kroppen gör utan mig. Roliga meningar som för alltid är förstörda pga dig. Ord som bara kommer som ett reflexslaget knä ur min mun, men när hjärnan fattar blir orden till sura uppstötningar. Jag vill inte säga...

Av Jenny Katarina Boquist - 4 maj 2014 20:40


  Jag har förlagt mitt hjärta. Det ser ut ungefär såhär:   fast ca knytnävsstort. Sist jag såg det var det väldigt trasigt och  i stort behov av service.   Det är rött och köttigt och blodigt och ja, sådär som hjärtan brukar va...

Av Jenny Katarina Boquist - 1 december 2013 13:00

Tvivel blandat med förhoppning på rosa sockervadd; är du den jag väntat på? Jag är redan kär i dina ord, men behöver känna och lukta på din kropp. Tiden mellan nu och då är så ofantligt lång. Envisa dagar och vakna nätter, dämpar min otåliga väntan. ...

Av Jenny Katarina Boquist - 25 september 2012 21:45


    Tankar jag inte vill tänka men tänker ändå. Av gammal vana finns du hos mig, varje morgon när jag vaknar. Vid varje andetag jag andas, känner jag doften av dig. Jag var lycklig då. Med dig. Din röst är mitt absoluta favoritljud. När du låg br...

Ovido - Quiz & Flashcards