jkb

Alla inlägg den 5 september 2011

Av Jenny Katarina Boquist - 5 september 2011 09:07





Jag kände lukten av mördat träd när

jag passerade skapelsens palats

Påväg mot skolan med kroppens trådar spända utanpå mitt skinn och vem som helst kan spela på dem

Jag absorberar ljuden som simmar fram genom mörkret

I ett konstverk sitter min vilja fast och

värderar min identitet till en i mängden

Den väsentliga idén om mig själv blir ett objekt i ett
akvarium med stenar

Där bearbetas placeringen av viljan som

”står i skogen och växer”

Men de mördade trädens instrument släpper mig fri och

genererar ljud som inte finns i naturen

de imiterar dock godkänt för mina öron

En stark värdering i det som är mitt blandas ihop

med användandet av ordet

Ett träföremål av vackerhet bildar en lek mellan asp och
lönn i trygg tvåsamhet

Att göra anspråk på någon som inte kan ägas är

bekantas bekanta och bekant

Inget hör ihop här

Ord
Skapa flashcards