jkb

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2011

Någon hoppas på imorgon

Av Jenny Katarina Boquist - 29 augusti 2011 11:20


                                                  


I en skolkorridor vill Någon plågfri ta sig fram,

utan otillåtna händer som greppar efter former

som inte tillhör dom.

Någon vill synas och höras i en avslappnad kropp

men hindras av andra som inte tycker om.

Varje dag är en väntan på sen,

när livet är snällt och kallt är varmt.

Obemärkt blir Någon en annan,

med färg och form som väljs nogsamt.

I framtiden ligger räddningen som borde finnas nu och

tiden förbrukas frenetiskt med hast.

Klockan tickar för sakta för Någon,

lektioner är guld och silver är rast.

Utan en tanke på vad som är här,

gör Någon så ont när alla känns fel,

allra mest den,

som någon har kär.

De som ska hjälpa ser ingenting alls,

ingen vet något om värkande Någon.

Ensam bärs ömheten mellan sal och skåp,

men Någon hoppas på imorgon.



 

Ord
 
 
Natha

Natha

2 september 2011 14:11

Haha ja vadå sekin??:)
Vad får jag för städningen då?:)

http://nathalieboquist.blogg.se

Jenny Katarina Boquist

2 september 2011 19:44

VAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Skaru ha nåt för´t? Det är väl en ÄRA att städa Tant Gröns lägenhet! Basåattduvet :-D

 
Natha

Natha

2 september 2011 22:01

Haha oki!
Ska ni mä på söndag!!!???

http://nathalieboquist.blogg.se

Jenny Katarina Boquist

2 september 2011 22:29

Inte jag men resten :-)

 
Natha

Natha

3 september 2011 11:28

Äh kom igen nu! ALLA ska ju med! Jag hjälper dig att städa på måndag, så kan du följa med;)

http://nathalieboquist.blogg.se

Jenny Katarina Boquist

3 september 2011 12:09

Haha, ja eller hur. Men vem ska ta hand om barnen då, de kan inte vara här när jag städar. Du vet att jag bor i en etta med kokvrå va? Jag har redan accepterat att jag inte har tid att följa med och har planerat mina skoluppgifter efter det också, det är grupparbeten så svårt att ändra på. Och så har jag ett möte på sön.kväll

Jag vet att det är svårt, men ni får helt enkelt klara er utan mig hahahahaha

 
Natha

Natha

3 september 2011 22:30

Jahopp okidoki!

http://nathalieboquist.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Katarina Boquist - 18 maj 2014 20:03


Det är märkligt, hur du fortfarande ställer krav på mig, att jag ska rätta mig efter dig. Det är aldrig: Vi kan väl ta hänsyn till varann. Men alltid: Det vore bra om min vilja bara försvann. Du vill ha kontroll, över mig. Men har d...

Av Jenny Katarina Boquist - 18 maj 2014 17:34


Invanda beteenden och fraser som kroppen gör utan mig. Roliga meningar som för alltid är förstörda pga dig. Ord som bara kommer som ett reflexslaget knä ur min mun, men när hjärnan fattar blir orden till sura uppstötningar. Jag vill inte säga...

Av Jenny Katarina Boquist - 4 maj 2014 20:40


  Jag har förlagt mitt hjärta. Det ser ut ungefär såhär:   fast ca knytnävsstort. Sist jag såg det var det väldigt trasigt och  i stort behov av service.   Det är rött och köttigt och blodigt och ja, sådär som hjärtan brukar va...

Av Jenny Katarina Boquist - 1 december 2013 13:00

Tvivel blandat med förhoppning på rosa sockervadd; är du den jag väntat på? Jag är redan kär i dina ord, men behöver känna och lukta på din kropp. Tiden mellan nu och då är så ofantligt lång. Envisa dagar och vakna nätter, dämpar min otåliga väntan. ...

Av Jenny Katarina Boquist - 25 september 2012 21:45


    Tankar jag inte vill tänka men tänker ändå. Av gammal vana finns du hos mig, varje morgon när jag vaknar. Vid varje andetag jag andas, känner jag doften av dig. Jag var lycklig då. Med dig. Din röst är mitt absoluta favoritljud. När du låg br...

Ovido - Quiz & Flashcards