jkb

Alla inlägg den 2 augusti 2011

Av Jenny Katarina Boquist - 2 augusti 2011 11:08


Osäkerhetens stund


Jag ger dig en röd tomat


Ett leende sprids på dina läppar


Jag säger till dig en massa ord


Ett tack kommer från din mun




I nästa stund flyger du iväg, men din kropp står kvar framför mig


Du slår en spik i mitt hjärta, som din hjärna inte förstår


Tröga meningar från din kropp, har en annan betydelse


Din närvaro är frånvarande


Du har lämnat mig ensam bredvid ditt skal



---------------------------------------------------------------





 

Minnen 10:e mars 14:29

vatten rinner ur kökskranen
blickar kommer från vardagsrumstapeten
ord ramlar från dina kläder i garderoben
känslor hänger kvar i luften
minnen i mig efter dig






---------------------------------------------------------------







Skönhetens furste


Kom till mig i natt och

fånga mig med din glödande själ.
Förför mig med kärlekens nakna ord och

kasta mörkret i ditt följe över mig.


Se min lust brinna för dig.


Kom till mig med ditt öppna skal och

smek mig med ärlighetens skönhet.
Trollbind mig med ditt vackra inre och

rör mig med din heta vilja.


Känn min åtrå för dig.



Kom till mig med ditt bultande begär och

ge mig din kraftfulla saft.
Fyll mig med din djuriska makt och

sprid dina dofter i extasens boning.


Hör det du ger mig.



Stanna hos mig tills mörkret försvinner och

se på mig med styrka från min kärlek.
Låt mig känna din ömhet och

höra ditt hjärtas sanna röst.


Vi möts i evigheten.



 

---------------------------------------------------------------









Åååååå tonårsångest!!!



 



















Ord
Av Jenny Katarina Boquist - 2 augusti 2011 10:41


Du som vandrar på stjärnorna om natten,

Vet du svaret på frågan?

Är du den jag söker eller

har jag gått vilse nu igen?

Visst har jag varit här förut?

Galaxen där borta ser bekant ut.


Mina blundande tankar vaknar ur sin sömn,

som om John Blund hade gått baklänges och

plockat upp sanden ur mina ögon.

Han bor här.

Jag är i hans land nu.

Visst har jag varit här förut?

Galaxen där borta känns bekant?


Med zombiewalk längs vintergatans trottoarkant,

tar jag mig närmare vilans restaurang.

På en kladdig meny står nattens special och

jag beställer tre med salladen vid sidan av.

En servitör/skådis häller upp varm vätska i en kopp.

Är du den jag söker, frågar jag.

Har jag varit här förut?

Galaxen där borta ser väl bekant ut?


Ögonen skaver i mitt huvud som

tankar tänker med bomull.

Var det dig jag såg vandra på stjärnorna förut..?

Eller var det tvärtom?

Har du svaret på frågan?

Har inte jag varit här förut?

Galaxen där borta ser bekant ut.


När  stjärnorna slocknar
och John Blund går framlänges igen,

somnar jag.

Med mjuka moln under min kropp och

tankar tänker.

Här har jag varit förut.


Ord
Skapa flashcards