jkb

Alla inlägg under juli 2011

Av Jenny Katarina Boquist - 31 juli 2011 10:32



Tror du verkligen att du har en chans på mig!?!


Jag går på gångbanan genom parken och pratar med min dotter på mobilen.

Hon berättar om sin dag hos favvovännen.

Det är lördagkväll och de stora kidsen är ute med lite katig alkohol i kroppen.


Ett gäng pojkar kommer emot mig på gångbanan och jag hör dem prata med mig eller egentligen om mig.

"Vart ska du?"

"skaru mä hem?" 

Jag ägnar dem ingen tid,

ger dem inte ens en blick och när de nästan har passerat mig säger de,

"Nej, kanske inte va, fniss fniss"


Jag funderar i en nanosekund på att fråga pojkarna vem det egentligen är som har makten här?

Vem det är som bestämmer om jag ska följa med någon av dem?

De eller jag?

Trodde de verkligen att de någonsin hade en chans på mig

och att det var de som "valde" bort mig och inte tvärtom?


Om jag hade ägnat dem lite uppmärksamhet,

det de så gärna ville ha ifrån mig,

så hade de slagits om vem av dem som skulle få mig.

Men kära små pojkar,

trodde ni verkligen att ni någonsin hade chans på mig?

Det är ju bara löjligt.

Ingen kan få mig.

Jag finns inte för att ges eller tas.

Jag är min egen och ingen annans.

Och så tänker jag på Syster Sols ironiska ord:

Och snubbarnas blickar blir svaret för mig om jag duger eller ej (va?!)



Jag vet att jag duger och att jag är perfekt precis som jag är. Det är du med.

Perfekt.

Precis så som du är.

Och snubbarnas blickar skiter jag fullständigt i.

Jag blir nästan förbannad om någon snubbe kollar in mig.

Fuck off liksom!

Let me the fuck be.

Ord
Av Jenny Katarina Boquist - 31 juli 2011 10:14


30 cm luft emellan oss



Avstånd eller nära
i luften mellan oss?

Du sitter där

Och jag sitter här

Nära

Men ändå långt ifrån

Försöker jag känna om jag känner något?

Din doft hittar mig

Inbillat eller sant?

Dröm eller verklighet?


Det är tomt i
luften mellan oss

Människor pratar runt omkring om saker som inte berör mig

Som inte berör dig
Vi sitter tysta och lyssnar

Andas jag?

Andas du?

Din blick hittar min

Inbillat eller sant?

Dröm eller verklighet?


Din blick som jag längtar efter  

Den är öppen 

Och den bränner mig

Vad händer nu?

Vad gör jag nu?

Du går förbi mig på gatan

Du ser inte mig

Men jag ser dig

Inbillat eller sant?

Dröm eller verklighet?


Det är 30 cm luft emellan oss

Blicken jag längtade efter försvann

Är vi fortfarande tysta?

Sitter vi kvar här?

Jag ser dig

Inbillat eller sant?

Dröm eller verklighet?


Ord

Presentation


Ord och några visor
Av mig
Om mig
Med mig
Från mig
Ur mig
Punkt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Jag

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards