jkb

Alla inlägg under mars 2011

Av Jenny Katarina Boquist - 12 mars 2011 20:09


Hur började resan nu igen? Tankar blandas med minnen från förr. Jag var rädd. VAr jag rädd? Jag minns smaker, dofter och hur jag kände. Orden är åter hos mig. de söker sig ner i pennan och ut på pappret och jag följer bara med.

Hur började resan nu igen? Tankar blandas med minnen från förr. Jag var rädd. Var jag rädd? Jag minns smaker, dofter och hur jag kände. Orden är åter hos mig. De söker sig ner i pennan och ut på pappret och jag följer bara med. Som en simpel passagerare åker jag snålskjuts på kulspetsen.


Vad var det jag inbillade mig? Att jag skulle finna lyckan hos någon annan än mig själv? Att jag skulle bli hel av att låtsas vara någon som inte var jag, av att låtsas vilja något jag inte ville?


Jag minns inte nu hur jag tänkte då. Jag minns heller inte varför rädslan kom eller vad jag var rädd för. Men jag minns hur människor talade om för mig vad jag borde känna, vad jag borde tycka om och efter ett tag blev det en del av mig. Jag köpte lögnen för att jag var rädd. Nej, jag blev rädd för att jag köpte lögnen. Jag lät den krypa in i mig, nagla sig fast och bygga ett trivsamt litet bo.


När jag vaknar igen undrar jag alltid hur jag försvann.

Ord
Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ord och några visor
Av mig
Om mig
Med mig
Från mig
Ur mig
Punkt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Jag

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards